מאי 15, 2017

אנחנו מדברים הרבה על מיתוג – הוספת ערך למותגי B2B, בניית מותגים גלובליים, שיווק בעולם דיגיטלי, מיתוג פנים ארגוני לעובדים ועוד.

כן, הם כולם חיוניים להצלחה ולצמיחה עסקית.

אבל פעמים רבות אנחנו נוטים להתעלם מרכיב פחות נוצץ בפעילות העסקית – יצירת לידים.

רוב האנשים ששומעים את המושג נאלמים דום, וחבל. למרות האתגרים שהנושא מציב, יצירת לידים ומעקב אחר סגירת עסקאות הם חלק הכרחי בכל עסק שמעוניין לצמוח.

בעולם שבו גידול או שמירה על נתח שוק ויצירת יתרון תחרותי הם חלק מחוקי המשחק הכתובים, אין די בשיטות איסוף לידים מסורתיות. לעשות עוד מאותו דבר כבר לא מייצר את אותו אפקט ואל התמונה נכנסת חשיבה יצירתית ומתן ערך.

לאחר מחקר לקוחות ועבודה משותפת עם מנהלי המכירות בחברה, יצר צוות השיווק את Amiad FilterIT – אפליקציה שמסייעת למשתמשי הקצה להבין בדיוק אילו מפתרונות החברה מתאים עבורם.

הרעיון היה פשוט. המשתמש יבצע הרשמה ויוריד את האפליקציה, יגדיר ערכים וקריטריונים שונים, ויקבל מידע על המוצרים שישיגו עבורו את התוצאות הרצויות. מעבר לתרומה המכירתית, האפליקציה משמשת לקידום מוצרים חדשים, להפצה יעילה של עדכונים שוטפים ללקוחות, וללמידת הרגלי השימוש וצרכי הלקוחות כדי לשפר את סל המוצרים והשירותים.

לאחר שהאפליקציה הושקה בשוק ייעודי אחד, עמיעד יצרה קמפיין דיגיטלי כדי לקדם אותה בשווקים נוספים. כתוצאה מכך, צוות המכירות קיבל מאות לידים בשלים שהתפתחו לשיחות מכירה ישירות.

לאור ההצלחה, עמיעד מטמיעה את האפליקציה בשווקים נוספים ברחבי עולם.

נושאים:

אולי זה גם יעניין אותך

AI & Designers

האם בינה מלאכותית תחליף את תפקיד המעצב? או שיצמח שיתוף פעולה חדש בין האדם למכונה?

By 
יואב סונדק
, 21/02/2024

האם כל אחד מאיתנו יכול להיות מהיום מעצב? או שאנחנו עדיין צריכים כשרון טבעי של שאדם לעיצוב בבינה מלאכותית? בואו לשמוע מה היה ליואב, מעצב בכיר בעוז להגיד על כך ובין היתר גם לChatGPT

דקות קריאה
כמעצבים, ל-AI יש השפעה משמעותית על הדרך בה אנו עובדים. מעצבים עושים שימוש נרחב בכלי בינה מלאכותית המשולבים כבר זמן מה בתוכנות העיצוב המוכרות, כגון Adobe Photoshop ו- Illustrator. כמו-כן, במחלקת העיצוב של OZ התנסינו במגוון יישומי AI מחוללי תמונה ייעודיים כמו Midjourney ,DALL·E2 ו- .eluna.ai יישומים חדשים צצים כל הזמן, אז תמיד כדאי להתנסות ולהשוות ביניהם, כדי לבחון מה עובד הכי טוב ובאילו מקרים. מכיוון שמאמר זה עוסק בבינה מלאכותית, הנה קצת מידע מ-ChatGPT לגבי היתרונות של שילוב יכולות בינה מלאכותית בכלי העיצוב: "זה לא רק שיפר את היכולות של מעצבים אלא גם הגדיר מחדש את התהליך היצירתי, והוביל לעידן חדש של יעילות וחדשנות." בינתיים הכל טוב.   למרות שיש הרבה יתרונות לשימוש ב-AI בעבודת עיצוב, הנה כמה תכונות מפתח:
  • יכולות עריכת תמונות אוטומטיות – ניתוח תמונות והצגה מושכלת של הצעות לשיפורים, ביצוע התאמות אוטומטיות כגון ניטרול צבע או שיפור וחידוד פרטים. זה מאיץ את תהליך העריכה ומהווה משאב רב ערך ביצירה ועריכה של חומרים ויזאוליים וביצוע תיקונים וחידודי תמונה מהירים.
  • כלים מודעי-תוכן להשלמה והסרת עצמים בתמונות — על ידי הבנת תוכן התמונה, מתאפשרת מחיקה קלה של פרטים לא רצויים או השלמה של פרטים חסרים. זה מעניק גמישות רבה יותר ומייעל את זרימת העבודה על עריכת תמונות. מאיץ את שלבי הפקת הרעיונות - מאפשר לבחון בקלות ובמהירות רעיונות ויזואליים מגוונים.
  • המלצות חכמות — מציג הצעות לסידור אלמנטים, מבנה, צורות, פריסות ומערכי צבעים בהתבסס על ההקשר של הפרויקט שלהם. זה מייעל ומאיץ את שלב ההמשגה של רעיונות עיצוביים ועשוי לסייע בהתגברות על חסם יצירתי.
  • ארגון וניהול נכסי עיצוב - תיוג אוטומטי וסיווג-תוכן מקלים על ניהול הנכסים ועוזרים לך לנווט במהירות בספריות עצומות של משאבים. ניתן לנתח מערכי נתונים עצומים ולזהות דפוסים שאנו עלולים לפספס.
  • אב טיפוס מהיר — מאפשר ניסוי מהיר עם הרבה וריאציות.
 

בנוסף ליישומים ולכלי AI החדשים, גם תוכנות העיצוב המסורתיות עשו צעדי ענק

בשנים האחרונות, תוכנות קיימות, ואפליקציות בהן אנו משתמשים במשך שנים, שילבו מגוון כלים המקצרים תהליכים ומייעלים את עבודת התכנון. מכיוון שמעצבים יכולים לתת משוב מקוון, יכולות הכלים ממשיכות להשתפר. במהלך עיבוד התמונה, כלי עיצוב יכולים להשלים פרטים חסרים, להגדיל רזולוציה, לבצע תיקוני צבע ולהפיק תוצאות מבוקרות ומדויקות יותר. יש גם הרבה אפשרויות למניפולציות וגרסאות תמונה. שינויים אלו הביאו לכך שהזמן בין התכנון למוצר המוגמר קצר בהרבה, והצילו אותי ומעצבים רבים אחרים מהתמודדות טכנית מעייפת בכלי עיצוב מסורתיים. עם זאת, AI הוסיפה כוחות-על חדשים שיכולים להפיק יצירות מרשימות במהירות. If AI can do all that, why do we need humans?

אם בינה מלאכותית יכולה לעשות את כל זה, למה אנחנו צריכים בני אדם?

בעוד בינה מלאכותית מספקת מגוון רחב של אפשרויות עיצוב ושפע של כלים לבחירה, פעולת הסינון, הבחירה והמיקוד בתהליכי העיצוב הפכה למאתגרת יותר. הצורך לבדל את המותג של הלקוח, להציג את המסרים שלו באופן מדויק וזכיר ולספר את הסיפור הייחודי שלו, מחייב כל מעצב הבנה ברורה של מה הוא רוצה ליצור באמצעות הכלים. ניסוח ההנחיה העיצובית (Propt) וברירת התוצאות, כשכל תוצאה נראית 'יפה ומרשימה', פירושו שמעצבים צריכים לבחון היטב מה 'נכון ומתאים' - ולשאול את עצמם מה יניב את התוצאות הרצויות. זו אותה שאלה שנשאלת תמיד כאשר ניגשים למשימת עיצוב, הרבה לפני שכלי AI נכנסו לחיינו.  

The human touch

המגע האנושי

"בינה מלאכותית מצטיינת ביצירת דימויים המבוססים על דפוסים קיימים, אך היא חסרה את ההבנה העמוקה של הקשרים תרבותיים ואבחנה בין דקויות – רגשיות, אנושיות שמעצבים בשר-ודם מביאים לשולחן", ChatGPT מוסיף שעיצוב עוסק לא רק באסתטיקה אלא גם בסיפור סיפורים, העברת רגשות והבנת הקהל - אלמנטים שטבועים עמוק בחוויה האנושית. למוח האנושי יש את היכולת להזדהות, לפרש מושגים מופשטים ולהחדיר לעיצובים שייכות תרבותית. מעצבים מיומנים בתרגום רעיונות מורכבים לנרטיבים ויזואליים שיכולים להשפיע על אנשים ברמה עמוקה. ChatGPT מציין ש"ההיבטים הבלתי מוחשיים של יצירתיות, אינטואיציה ואינטליגנציה רגשית הם אנושיים ומכריעים לתהליך העיצוב״.   Don’t fire your designers!

אל תפטר את המעצבים שלך!

בהתחשב בתכונות האנושיות הייחודיות הללו, המסקנה של ChatGPT נחרצת: בעוד שכלי בינה-מלאכותית מחוללי-תמונות הם כלים יקרי ערך, המגבירים את היכולות היצירתיות של המעצבים ומייעלים את זרימות העבודה, הם נתפסים בצורה הטובה ביותר כמשלימים ומשתפי-פעולה ולא כתחליף. עתיד העיצוב טמון בשיתוף פעולה הרמוני בין המעצב לAI כמו בכל יישום AI, ישנם שיקולים אתיים. המעצבים חייבים להיות מודעים להטיות פוטנציאליות באלגוריתמים של AI ולהפעיל שיקול דעת ביישום שלהם. יצירת איזון בין אוטומציה ואינטואיציה אנושית נותרה חיונית לשימור האותנטיות והחזון היצירתי של המעצב. ברמה האישית, אני משתמש בכלי עיצוב בינה מלאכותית מדי יום כדי לבצע משימות שונות ולתדלק את התהליך היצירתי שלי. אני גם מוצא ש-ChatGPT שימושי בסיוע בניסוח הנחיות (Prompts). ככל שההנחיה עשירה ומדויקת יותר, כך התוצאות טובות יותר. עם זאת, ניסיון אישי הראה ש-AI לא יכול להחליף את האינטראקציות שלא יסולא בפז בין צוות העיצוב שלנו ללקוחותינו. אנחנו מסוגלים לחפור עמוק לתוך הסיפור שלהם ולתרגם אותו לחזות ייחודית ועוצמתית שמתקשרת את הבטחת המותג שלהם. זה 'הרוטב הסודי' שעושה את ההבדל. בקיצור, בינה מלאכותית תהפוך לבעלת-ברית במלאכת היצירה, אך לא צפויה להחליף אותנו בזמן הקרוב.
קראו עוד
OZ Branding blog images 2023 v1

מהשראות וחלומות לפוסטים ואריזות  – תהליך מיתוג מא׳ עד ת׳

By 
ענבר תלם
, 03/09/2023

תהליך המיתוג בשלושה שלבים עיקריים: ההגדרה של המיתוג, המחקר והניתוח, והיישום העקבי בכלי שיווק שונים.

דקות קריאה

״מה כולל תהליך מיתוג?״ זו שאלה שאנחנו עונים עליה לא מעט פעמים בפגישות ראשונות עם לקוחות (או לקוחות פוטנציאליים), אז החלטנו להסביר על התהליך ב3 שלבים פשוטים.

אבל לפני זה, בוא נתחיל בבסיס – מה זה מיתוג?

מיתוג זו הדרך שלכם לבדל את עצמנו לקהל, להבהיר לעולם מי אנחנו ומה אנחנו משדרים ומוכרים, מיתוג נעשה ע״י מעצב מקצועי ויוצא לפועל ע״י שם, לוגו, שפה חזותית וטקסטואלית וכו׳. אבל חשוב להבין שמיתוג הוא לא רק דרך לבדל אתכם ויזואלית אלא גם דרך לייצר איתכם קשר רגשי. מיתוג של חברה מאפשר ללקוח לא רק לזהות אותה בפוסט, שלט או אריזה אלא להביע רגש ועמדה כלפיה, לפעמים בלי להכיר באופן ממשי את אותה חברה.

שלב ראשון – איך מתחילים תהליך מיתוג לעסק?

שלב ראשון – איך מתחילים תהליך מיתוג לעסק?

ההתחלה היא החיים עצמם, הרי בכל יום אנחנו נחשפים למאות מסרים, רעיונות, סרטונים, טקסטים ותמונות ואז ברגע האמת פתאום הכל עולה יחד והמוח מתחיל לעבד את כל ההשראות לכדי עיצוב ושפה חדשים, מקוריים וייחודיים לאותו לקוח ומה שהוא מביא איתו. אנחנו בעוז דואגים שאנשי הצוות שלנו, והפעם מדובר על המעצבים, יהיו חשופים לעולמות תוכן מגוונים ולסגנונות תכנים שונים, כדי לפתוח להם את הראש ליצירתיות שממנה יצמחו מיתוגים שונים של חברות שונות (וגם אם הן באותו תחום, יצאו דברים אחרים ומקוריים, זה היופי!).

תהליך מיתוג לעסק מתחיל כתהליך אסטרטגי שבו חוקרים ומנתחים את המותג, המוצר, החברה או השירות - מה החזון של החברה, במה החברה טובה במיוחד, מה הלקוחות מצפים לקבל ומה התחרות מציעה. כדי לבדל את המותג כמו שצריך חשוב לבחון גם את המתחרים – באיזו שפה ויזואלית הם משתמשים? מה המסרים שהם מעבירים לעולם? מה הלקוחות שלהם חושבים עליהם? במהלך הבחינה הזו נתקל בהמון חומר והשראות ברשת, וניתן להם לחלחל, השראות הן דבר נפלא.

את כל אסופת המחקר והניתוח המעמיק, יחד עם הרעיונות וההשראות שעלו לנו מאגדים יחד וכך מניחים את אבני היסוד של המותג – הצעת הערך המבודלת, הנרטיב, ההבטחה והערכים של המותג.

לפני שאנחנו עוברים לשלב השני ורצים לפתח שפה חזותית אנחנו חייבים להבין אילו רגשות אנחנו רוצים להפעיל, על בסיס המסרים האסטרטגיים שיצרנו. כיצד אנחנו רוצים שהלקוחות שלנו יתפסו את המותג? אלו רגשות הוא יעורר בהם? איך הם יגשו אליו?

שלב שני – איך מוציאים לפועל תהליך מיתוג?

שלב שני – איך מוציאים לפועל תהליך מיתוג?

זה השלב שכולם כבר יודעים לדקלם – שם, לוגו, פונטים, פלטת צבעים. כביכול. כי כולם ישר מדברים על החלק הזה, אבל חשוב להבין שבלי בסיס ומחקר טוב זה לא יעבוד, אבני היסוד של המותג (שמבוססים על המסרים האסטרטגיים, זוכרים?) חייבות לבוא לידי ביטוי בצורה יצירתית וקריאטיבית בשפת המותג – גם במאפיינים מילוליים (שם המותג וסלוגן) וגם במאפיינים ויזואליים (לוגו, גופנים, צורות וצבעים).

תחום העיסוק, המאפיינים והערכים של המותג יבואו לידי ביטוי בנראות הויזואלית של השפה, וכמובן חשוב לבחון את השפה העיצובית לטווח ארוך – טרנדים הם דבר חולף בעוד שהמיתוג צריך להיות יציב ולהחזיק לשנים.

למעצבים שלנו יש את היכולת לתרגם את העולם הרגשי לעולם חזותי, לגרום לקהל היעד שלכם להביע כלפיכם רגש (חיובי כמובן), להזדהות איתכם ולזכור את הנראות שלכם (לקראת הפעם הבאה שיתקלו בכם) או בקיצור – לייצר עבורכם מיתוג שפוגע בול.

איך משתנה העסק בעקבות המיתוג?

שלב שלישי – איך משתנה העסק בעקבות המיתוג?

אוקיי, אז העלינו השראות, פנינו לחברה מקצועית למיתוג (אהמעוזאהמ), הם עשו מחקר והמעצבים ישבו והכינו סקיצות, וכל הסיפור הפך לפרזנטציה והכי מרגש – ההנהלה אישרה! בקיצור – מה עכשיו? הטמעה!

בסיום תהליך המיתוג ובניית השפה העיצובית למותג, נדרש להטמיע אותה בכל החומרים השיווקיים והתדמיתיים של החברה.

השפה החדשה תיכנס מעתה לכל רבדי החברה - הרשתות החברתיות, המעטפות, שלטי החוצות והפרסומים, המשרדים הפיזיים, העטים והמחברות וכל מה שעולה על דעתכם (ואם לא עולה אז למנהלות הלקוח שלנו יש ים של רעיונות).

עיצוב טוב ואפקטיבי נמדד בורסטיליות שלו. אם הבסיס בעל רעיון חזק וממוקד – יהיה מאוד ברור כיצד להמשיך אותו ולפתח את שפת המותג בכל פורמט – דיגיטלי ופרינט.

קראו עוד

אסטרטגיית שיווק מבוסס חשבונות (ABM) או אסטרטגיית יצירת לידים (Lead Generation)

By 
גיא טולדנו
, 17/08/2023

שיווק מבוסס חשבונות ויצירת לידים הן שתי אסטרטגיות מובילות ליצירת הכנסה ולמיקסום ההחזר על ההשקעה (ROI). בזמן שלשתי הגישות הנ"ל יתרונות ייחודיים משלהן, חשוב להבין את ההבדלים ביניהן ואיך אפשר להשתמש בהן ביחד כדי להשיג תוצאות אופטימליות.

דקות קריאה
שיווק מבוסס חשבונות ויצירת לידים הן שתי אסטרטגיות מובילות ליצירת הכנסה ולמיקסום ההחזר על ההשקעה (ROI). בזמן שלשתי הגישות הנ"ל יתרונות ייחודיים משלהן, חשוב להבין את ההבדלים ביניהן ואיך אפשר להשתמש בהן ביחד כדי להשיג תוצאות אופטימליות. יצירת לידים (Lead Generation), שהיא הבסיס של יצירת הביקוש, היא אסטרטגיה שכוללת יצירת כמות גדולה של לידים חדשים עבור צוות המכירות, באמצעות טירגוט שווקים, תעשיות ופרסונות ספציפיים. גישה זו אידיאלית ליצירת מודעות ועניין במוצר או שירות, ויכולה להיעשות בכמה ערוצים כגון: קמפיין מנג'ר בלינקדאין. מנגד, שיווק מבוסס חשבונות (ABM), הינה גישה ממוקדת ששמה את הפוקוס על הגעה לחשבונות ספציפיים, במקום לקהל רחב. גישת שיווק מבוסס חשבונות נולדה מתוך הרצון והצורך להגיע לחשבונות הנכונים וליצור תוכן מותאם אישית שתופס את תשומת ליבם ומעודד אינטראקציה מיידית ו/או עתידית. יתרון משמעותי של גישת יצירת הלידים והביקוש (Lead Generation), הינו מסע הלקוח, אשר מספק לידים לקצה המשפך ומטפח אותם עד שהם הופכים להזדמנויות עבור צוות המכירות. יחד עם זאת, ככל שהשוק הופך לרווי, הזמן, הכסף, והמשאבים הנדרשים ליצירת לידים, גדלים ויכולים בסופו של דבר לעלות על התוצאות. דבר שעלול להוביל לצמצום התשואות. בשלב זה אסטרטגיית שיווק מבוסס חשבונות (ABM) נכנסת לתמונה. גישה זו מאפשרת למשווקים להתייעל על ידי כך שניתנת להם האפשרות לטרגט ״דגים שמנים״ יותר, שמתאימים לפרופיל של הלקוח האידיאלי. ניתן לעשות זאת בעזרת התמקדות בחשבונות ספציפיים, ע"י פילטור מקצועי. שיטה זו מאפשרת ניצול אפקטיבי יותר של משאבים וקבלת החזר גבוה יותר על ההשקעה (ROI). שיווק מבוסס חשבונות ויצירת לידים וביקוש יכולים להיתפס כגישות מתחרות, אך ניתן בהחלט לשלב אותן יחד, כדי להשיג תוצאות אופטימליות. לדוגמה, יצירת מודעות ועניין בשירות או במוצר מסוים באמצעות אסטרטגיית יצירת לידים וביקוש, כאשר במקביל ניעזר בשיווק מבוסס חשבונות כדי ליצור קשרים אישיים שיניבו לידים איכותיים עם פוטנציאל גבוה להפוך ללקוחות חדשים. טקטיקת שיווק שכזו יכולה להתחיל בקמפיין רחב ליצירת מודעות וביקוש, שיסייע במציאת פרסונות לטרגוט, או נתחי שוק ייעודיים, שיהוו בסיס לטרגוט בקמפיין שיווק מבוסס חשבונות. פעילות אסטרטגית של שיווק מבוסס חשבונות יכולה להיות שימושית מאוד בהגעה לחשבונות ספציפיים, לפי קריטריונים מבוססים ולתת להם תוכן מותאם אישית. שילוב הפעילויות הללו מאפשרים לחברות להשתמש בשתי האסטרטגיות במקביל, כדי להאיץ ולשפר את מסע הלקוח ולסייע במכירה. חשוב לציין ששיווק מבוסס חשבונות (ABM) ויצירת לידים וביקוש (Lead Generation), הינן אסטרטגיות שיווק שפונות החוצה. משמע, איתור לקוחות פוטנציאליים בצורה אקטיבית בפלטפורמות חיצוניות. יחד עם זאת, האסטרטגיות הנ"ל יעילות מאד גם בפעילויות הפונות פנימה (דרך הפלטפורמות/הנכסים הדיגיטליים של החברה). על ידי שימוש בטקטיקות שיווק שפונות פנימה כדוגמת שיווק תוכן, קידום אתרים – קידום אורגני במנועי החיפוש (SEO) ואסטרטגיות שיווק דיגיטלי אחרות, ניתן לייצר משיכת לקוחות פוטנציאלים לאתר החברה ואז להשתמש באסטרטגיית שיווק מבוסס חשבונות כדי ליצור איתם קשר. אחת הפלטפורמות היעילות והמוצלחות לשיווק מבוסס חשבונות, הינה לינקדאין. בלינקדאין ישנן 2 קבוצות משתמשים עיקריות: לקבוצה הראשונה נקרא ״משתמשים פעילים״, אלה יהיו הפרופילים שמראים רמת פעילות גבוהה בפלטפורמה, למשל מבצעים חיפושים, יוצרים אינטראקציה עם תוכן, משתפים פוסטים וכו'. משתמשים אלו לרוב עוברים על תיבת ההודעות שלהם בתדירות של אחת לכמה ימים ועונים להודעות רלוונטיות. משתמשים פעילים אלו יכולים להיות מטורגטים באפקטיביות דרך קמפיין להגברת מודעות, שאחריו יבוא קמפיין של שיווק מבוסס חשבונות. לסוג המשתמשים העיקרי השני בלינקדאין נקרא ״משתמשים בסיסיים״. משתמשים אלו נוטים לרמה נמוכה יותר של אינטראקציה בפלטפורמה, הם בעיקר גוללים בפיד שלהם וקוראים תכנים שמעניינים אותם. הסיכוי שפרופילים שכאלו יענו להודעות פרטיות אינו גבוה במיוחד (אך עדיין קיים ותלוי מאוד במסר ובפלואו איתו בוצעה הפניה). מומלץ לטרגט את אותם משתמשים בסיסיים באמצעות קמפיין לידים מקצועי, שיתפוס את תשומת ליבם בזמן שהם גוללים בפיד, בעזרת שימוש בהודעה מושכת ותוכן יצירתי. חשוב לדעת שישנם סוגי משתמשים נוספים בלינקדאין, הנופלים איפשהו בין ההגדרה של משתמשים פעילים להגדרה של משתמשים בסיסיים. אסטרטגיה כוללת, המשלבת מהלכים של אסטרטגיית שיווק מבוסס חשבונות, יחד עם מהלכים של אסטרטגיית יצירת ביקוש ולידים, תאפשר הגעה לכלל המשתמשים, או לפחות לרובם המכריע. לסיכום, שיווק מבוסס חשבונות ויצירת ביקוש ולידים, הן שתי אסטרטגיות יעילות וחזקות מאוד ליצירת רווחים ולהגדלת ההחזר על ההשקעה (ROI). בעוד שלכל אחת מהן יתרונות בולטים משלה, חשוב להבין כיצד הן יכולות לעבוד בשיתוף פעולה, כדי להשיג תוצאות אופטימליות. שימוש באסטרטגיית שיווק מבוסס חשבונות ביחד עם אסטרטגיית יצירת ביקוש ולידים, מאפשרת לחברות להגיע ליעדי השיווק וההכנסה שלהם, על ידי תפיסת תשומת הלב של החשבונות הנכונים ומציאת לקוחות פוטנציאליים חדשים והפיכתם ללקוחות מן המניין.
קראו עוד