BLOZ.jpg

זוז הצידה GA4 - Google Analytics מגיע לאתר שלך בקרוב!

מאת  Orly Gilad May 18, 2023 12:03:44 PM

מצא אותי ב:

אתם בוודאי מכירים את Universal Analytics, או בשמו המקוצר UA – הכלי של גוגל שנמצא בחיינו כבר למעלה מעשור, ומספק לנו מידע ומסקנות לגבי הביצועים של האתר שלנו. אבל ביולי 2023, מערכת הUA הולכת להיות מוחלפת במערכת של GA4. אתם מוכנים למעבר?

אל תגידו שלא ראיתם את זה מגיע

באוקטובר 2020, גוגל הודיעה שהיא תפסיק את התמיכה במערכת של Universal Analytics ותעבור לתמיכה במערכת Google Analytics 4. אך הסירו דאגה מליבכם – דאגנו לכם למדריך מפורט שייקח אתכם יד ביד במעבר למערכת GA4.

במדריך נעבור על השלבים למעבר, נדבר על ההבדלים בין שתי המערכות ונדגיש את היתרונות של GA4. 

Clock_is_ticking-Universal_Analytics_vs_GA4

השעון מתקתק

מיולי 2023, הגרסה החינמית של GA לא תאסוף עוד נתונים.

כלומר, אם תרצו להמשיך להשתמש בGoogle Analytics, תצטרכו לעבור ל GA4.

שימו לב, תוכלו להמשיך לגשת למידע שאוחסן במערכת הUniversal Analytics למשך לפחות שישה חודשים, אך לא תוכלו להמשיך להסתכל בדוחות או להשתמש בחיבור API. 

השינוי ישפיע על כל בעלי האתרים שנשענים על Google Analytics כמקור המידע העיקרי עבור האנליטיקה, הדמוגרפיה ונתוני התנועה וההתנהגות שלהם.

מה ההבדל בין Google Analytics ו GA4? 


אם אתם רוצים לדעת איך משתמשים מבצעים אינטרקציות עם האתר או האפליקציה שלכם, אם צריכים מעקב אירועים יעיל ואפקטיבי שיאפשר לכם לעקוב אחרי פעולות ספציפיות שמשתמשים מבצעים – כמו לחיצות על כפתורים, הפעלת סרטונים, מילוי טפסים וכו.
 
בעבר, בכדי לעקוב אחרי אירועים כאלה היה צורך להגדיר אותם באופן ידני, ע"י הוספת קוד לאתר ולאפליקציה שלכם ע"מ לעקוב אחרי אירועים אלו, דבר שהיה מאתגר והצריך עזרה ממתכנת.
החדשות הטובות הן שבמערכת GA4 ניתן להגדיר ולהוסיף מעקב אחר אירועים אלו ללא צורך בהוספת קוד.

בשעה שהפוקוס העיקרי בעבר היה על ספירת סשנים באתר ומעקב אחרי קהלים, הפוקוס זז למעקב אחרי מה שמשתמשים באמת עושים באתר שלכם. GA4 מאפשרת הגדרת פרמטרים, מעקב מתקדם, ויצירת אירועים בתוך המערכת. בעת הגדרת המערכת, ניתן להפעיל את ה"מעקב המתקדם" ע"מ להתחיל לאסוף מידע באופן אוטומטי, מידע כמו לחיצות, הורדות, גלילות, וכו.

תנאים ופרמטרים (שנותנים קונטקסט על המשתמש או על ההתנהגות שלו) מכסים אירועים שלא נמצאים תחת המעקב המתקדם. שימו לב שאפשר לסמן אירועים כהמרות, וכך לוותר על הצורך בשימוש ב"מטרות" (Goals).
 

GA4 מכסה 4 סוגים של אירועים:

  1. אירועים שנאספים אוטומטית

    GA4 אוסף באופן אוטומטי אירועים כמו צפיות בדף, גלילות וקליקים יוצאים ללא צורך בהוספת קוד שנוסף.

    Universal Analytics vs. GA4 Enhanced measurement events

  2. אירועי מעקב מתקדם

    כאן דברים קצת מסתבכים.
    אירועים אלו עוקבים אחרי אינטרקציות כמו צפיות בדף, הורדת קבצים, אינטרקציות עם טפסים, גלילות, קליקים חיצוניים, חיפושים באתר ואינטרקציה עם סרטונים, שלא נאספים בקלות ע"י האירועים הבסיסיים, ודורשים הוספת קוד נוסף לפני ש GA4 תוכל לאסוף את המידע בהם ולתת עליהם דוחות.
  3.  אירועים בהתאמה אישית

    אירועים אלה אינם מוגדרים באופן טבעי, וניתן להגדיר אותם לפי הצורך שלכם.
    אירועים אלו מאפשרים לכם לקבל מידע מאוד פרטני לגבי צורת ההתנהגות של המשתמשים באתר שלכם, כמו מספר הפעמים שבהם הקליקו על כפתור או צפו בדף מסוים – מה שמאפשר לכם לשפר את הביצועים שלהם.
  4.  אירועים מומלצים

    מאחורי הקלעים, GA4 אוספת מידע על האתר שלכם ונותנת המלצות לגבי אירועים שכדאי שתשקלו לעקוב אחריהם, כמו הקלקה החוצה לעיתים קרובות.

New GA4 Features - Universal Analytics vs. GA4

פיצרים חדשים ב GA4:


•    קישור לGoogle Merchant Center, Google Optimize, וBigQuery באופן טבעי ובחינם
•    יצירת דוחות מותאמים אישית והוספת דוחות אלו למסך הבית
•    יצירת דוחות מותאמים אישית שמשלבים מידע מ- GA4 ו- Data Studio ביחד

וואו, זה נשמע נהדר!


ההחלפה ל GA4 תאפשר לכם לנצל את כל השינויים, החידושים, השיפורים ולהוציא את המיטב מהדאטה שלכם. אין הרבה זמן להחליף – אז אם עדיין לא עשיתם את ההחלפה, הגיע הזמן להתחיל!

רוצים שנעזור לכם לבצע את המעבר? צוות הSEO שלנו ישמח לעזור לכם!
- לקביעת פגישת ייעוץ עם אורלי גלעד 

Orly Gilad

נכתב על ידי Orly Gilad

נושאים: Digital Marketing, SEO